Školení je součástí cyklu Manažer nákupu, lze jej však absolvovat i samostatně.
Kurz se zaměřuje na to, jak nákup řídit jako klíčovou součást výkonnosti firmy. Seznámíte se se strategickými principy nákupu, tvorbou nákupní strategie i efektivní organizací týmu. V praktických workshopech si vyzkoušíte práci s komoditami, analýzu trhu, ABC segmentaci i tvorbu KPI. Kurz se věnuje také procesům operativního nákupu, hodnocení dodavatelů a optimalizaci interních procesů. Závěrečný projekt pomůže účastníkům aplikovat získané znalosti na reálné situace a odnést si konkrétní doporučení do vlastní praxe.

Program
1. den - Řízení nákupu, strategie, komodity & operativa
Úvod do nákupu – role a význam
-
Proč je nákup klíčový pro výkonnost firmy
-
Strategický vs. operativní nákup — rozdíly, výhody, synergie
-
Typické organizační modely (centralizace, decentralizace, hybrid)
↓ zobrazit celý program kurzu
Význam strategie nákupu
-
Logika a přínos strategie pro firmu
-
Vazba na business strategii
-
Krátkodobé vs. dlouhodobé cíle
Diskuse: Proč strategii často nemáme a co nám brání?
Strategické řízení nákupu a organizace
-
Klíčové role v nákupním procesu
-
Nastavení kompetencí a odpovědností
-
Propojení strategického a operativního řízení
-
Governance a komunikace
Mini-workshop: Návrh struktury pro daný typ společnosti
Postup při tvorbě strategie nákupu
-
Analýza současného stavu
-
Identifikace rizik & příležitostí
-
Definice cílů, priorit, strategií
-
Implementace a monitoring strategie
Workshop: Návrh strategických priorit pro zvolenou komoditu
Operativní nákup v praxi
-
Procesní model operativního nákupu
-
Zadávání požadavků, objednávek
-
Dodání, reklamace, eskalace
-
Spolupráce se skladem a plánováním
-
Standardizace a harmonizace procesů
Cvičení: Identifikace úzkých míst v operativních procesech
Spolupráce napříč společností
-
Role interních zákazníků
-
Stakeholder management
-
Zvládání konfliktů
-
Business partnering v praxi
Cvičení: Stakeholder-Mapping
2. den - Analytika, dodavatelé, výkon & procesní zlepšování
Práce s materiálovými skupinami
-
Kategorizace & komoditní řízení
-
Jak definovat komoditu
-
Komoditní strategie
Case study: Návrh strategie pro vybranou komoditu
ABC analýza v prostředí nákupu
-
Princip ABC analýzy
-
Kombinace s kritičností, rizikem, obratem
-
Rozhodování podle ABC
Mini–workshop: Odhad segmentace ABC
Analýza trhu a její zpracování
• Typy a úrovně analýzy
• Struktura a zdroje informací
• Hodnocení cenových trendů, indexy, benchmarky
• Tvorba závěrů
Workshop: Návrh struktury analýzy
Systémy hodnocení dodavatelů
-
Kdy, koho a jak hodnotit
-
SLA / KPI
-
Diferenciace dodavatelů
-
Eskalace, rozvoj, nápravná opatření
Cvičení: Tvorba hodnoticí matice
Ukazatele síly a efektivity nákupu
-
Měření výkonu: strategie vs. operativa
-
KPI: cena, včasnost, kvalita, zásoby, inovace
-
Jak měřit hodnotu spolupráce
-
Význam vyhodnocení výsledků
Cvičení: Návrh KPI pro komoditní tým / operativu
Optimalizace interních procesů a zvyšování výkonnosti
-
Mapování procesů
-
Identifikace úzkých míst
-
Interní zlepšovací projekty
-
Typické úspory a zlepšení
Nákupní aliance, oborové asociace & přidaná hodnota
-
Formy sdruženého nakupování
-
Výhody a nevýhody
-
Rizika
-
Příklady z praxe
Diskuse: Kdy se aliance vyplatí
Závěrečný workshop + prezentace týmů
-
Výběr tématu: analýza trhu, návrh KPI, optimalizace procesu, komoditní strategie
-
Prezentace + zpětná vazba
↑ skrýt celý program kurzu
Cílová skupina
Seminář je určen pro pracovníky nákupu, nákupce, referenty nákupu, manažery nákupu a logistiky a pro nové pracovníky oddělení nákupu.

Další informace
Seminář je součástí vzdělávacího cyklu Certifikovaný manažer nákupu, ale je možné absolvovat seminář i samostatně.

Lektor
Vlastimil Cechvýkonný ředitel
Wienerberger s.r.o.
Zkušený provozní ředitel s bohatou praxí v automobilovém průmyslu, jemné mechanice a optice. Profesionál na zlepšování výkonnosti, řízení operací, optimalizaci dodavatelských řetězců, mapování hodnotových toků a logistiku. Odborník odpovědný za efektivní řízení a optimalizaci provozních procesů s magisterským titulem zaměřeným na logistiku, materiály a řízení dodavatelských řetězců z Vysoké školy logistiky v Přerově. Absolvent Technické univerzity v Košicích - Ph.D. v oblasti průmyslové logistiky.
Dojmy účastníků
"Hluboké znalosti a zkušenosti školitele. "Společné" problémy nákupčích. Vyhodnocování a sběr dat. Nástroje pro výběr nových / vyhodnocování stávajících dodavatelů."
Zuzana V. , Buyer/ planner, EH Labs CZ s.r.o.
"Reakce na dotazy účastníků. Příklady fungování nákupu z praxe."
Michal V. , Provozní technik, Dopravní podnik města České Budějovice, a.s.
"Pozitivní dojmy: Skúšený lektor. Pochopit procesy nákupu. Vazby na iné útvary. Analytické a logické odóvodnenia lektora, aáko si ma nákupec póstavit ciele a úlohy, jako robiti tú svoju prácu od plánovanie až po finál. Fázu. Páčilo sa mi vnímanie nákupu vóči dodavatelom, cielom ma byřt dotiahnutie spoločného ciela."
Igor M. , Obchodník, soukromé osoby SK
další reference
Cena
| Základní cena |
21 900 Kč + 21% DPH |
| Snížená cena | 19 710 Kč + 21% DPH |
Objednat členství
Snížená cena platí pro členy
CAFIN (týká se osobního a firemního členství) a pro 2 a více osob z jedné společnosti.
Nejste členem
CAFIN? Staňte se jím, je to jednoduché! Jedním klikem vyplníte přihlášku a okamžitě můžete čerpat sníženou cenu a další výhody členství.
V ceně kurzu je zahrnuto- elektronické potvrzení o účasti
- studijní materiály
- celodenní občerstvení

Místo konání
Školicí centrum Controller InstitutVoctářova 5, Praha 8
tel: +420 226 211 694
5. patro
↓ zobrazit informace o příjezdu a parkováníPříjezdAutem: příjezd z centra přes Rohanské nábřeží a pokračovat do ulice Voctářova kolem Kauflandu, který bude po pravé straně nebo přes Holešovickou tržnici a Libeňský most naproti Kauflandu odbočit doleva na Voctářovu ulici. Další možná cesta je přes Holešovičky odbočit směr Bulovka a dolů kolem Libeňského zámečku a opět do ulice Voctářova. Sídlo naší společnosti je v budově DOCK One naproti Metrostavu.
MHD: metro linka B nebo tramvají 1, 3, 6, 8, 14, 24, 25, na zastávku Palmovka. Odtud se vydejte pěšky po ulici Zenklova směr Libeňský zámek a u Divadla pod Palmovkou odbočte doleva do ulice Koželužská. Na konci této ulice uvidíte budovu DOCK One, kde je sídlo naší firmy. DOCK One je naproti budovy Metrostavu. Ve směru od Libeňského zámku je možné z?tramvají 1, 3, 24 vystoupit na zastávce Divadlo pod Palmovkou a odbočit doprava rovnou do ulice Koželužská. Informace o spojích MHD naleznete zde: http://spojeni.dpp.cz
Parkování1) Nejlépe přijeďte metrem a auto nechte na záchytných parkovištích.
2) Zaparkujte v Kauflandu, kde máte zaručené parkovací místo - první 2 hodiny zdarma, poté 50 Kč za každou započatou hodinu.
3) Zaparkujte u Alberta (Libeň), kde je poplatek 30 Kč za hodinu od 09:00-15:00. Pak je již zdarma.
4) Zaparkujte na parkovacích zónách, jen upozorňujeme, že jsou brzy plné. Cena parkování je od 20 Kč/hod. Doporučujeme využít aplikaci nebo web pro parkování www.parkujvklidu.cz. Parkovat můžete na smíšených (fialových) zónách a při využití aplikace můžete i na modrých (lokaci naleznete na přiložené mapce).
↑ skrýt informace o příjezdu a parkování
Strategický a operativní nákup v praxiŠkolicí centrum Controller InstitutVoctářova 5Praha 818000
Kurz se zaměřuje na to, jak nákup řídit jako klíčovou součást výkonnosti firmy. Seznámíte se se strategickými principy nákupu, tvorbou nákupní strategie i efektivní organizací týmu. V praktických workshopech si vyzkoušíte práci s komoditami, analýzu trhu, ABC segmentaci i tvorbu KPI. Kurz se věnuje také procesům operativního nákupu, hodnocení dodavatelů a optimalizaci interních procesů. Závěrečný projekt pomůže účastníkům aplikovat získané znalosti na reálné situace a odnést si konkrétní doporučení do vlastní praxe.
https://schema.org/EventScheduledhttps://schema.org/OfflineEventAttendanceModeVlastimil Cech
Controller Institut s.r.o.https://www.controlling.cz