Controller Institut

Komplexní školení pro
finance a controlling
První a jediní v ČR
Více

Klíčové kompetence finančního controllera

Klíčové kompetence finančního controllera
Iveta Bajgarová | ALBIXON a.s.11.9.2017
Není pochyb o tom, že dobrý controller musí mít perfektní znalost v oblasti managementu nákladů a ziskovosti. Další klíčovou kompetencí pro výkon této pozice je plánování a forecasting. To jsou kompetence odborné. Jsou samozřejmě velmi důležité, ale odbornost sama o sobě nestačí.

Controller není (nemá být) kancelářská myš, která celý den sedí za stolem a hrabe se v číslech a tabulkách. Očekává se od něj mnohem více. Naši klienti znají přirovnání controllera k roli lodivoda. Jeho hlavním úkolem je hlídat správný kurz, aby loď (firma) doplula k cíli. Controller proto musí dobře znát strategické cíle firmy. Aby mohl kontrolovat, zda firma směřuje k jejich splnění, musí taky velmi dobře porozumět byznysu firmy. A aby porozuměl byznysu, musí se ptát proč, co a jak. Zkrátka musí KOMUNIKOVAT. Od svých kolegů pak chce pravidelně dodávat čísla – posílat reporty. Mnozí to vnímají jako „práci navíc". Nejsou totiž ekonomové a nerozumí tomu, k čemu ta čísla controller potřebuje. Pokud chce controller dostat ta správná a smysluplná čísla, musí VYSVĚTLOVAT, ARGUMENTOVAT, PŘESVĚDČOVAT.


Vraťme se k tomu, že controller hlídá správný kurz. A hned tu máme další důvod, proč by měl ovládat „umění komunikace". Pokud zjistí, že se firma odchyluje od cílů, které si vytyčila, musí o tom neprodleně informovat, a to na místech nejvyšších. Musí PREZENTOVAT výsledky své práce a opět argumentovat a vysvětlovat.


Když lektor Tomáš Nekvapil na seminářích vysvětluje pojetí moderního controllingu a roli controllera ve firmě, pravidelně se z řad posluchačů ozve „To by měli slyšet naši manažeři. Nechcete to říct i jim?".


Ne, ne, milí controlleři. Tomáš to všechno nestíhá. Musíte jim to říct vy.


Abyste to měli jednodušší, připravili jsme pro vás 2 tréninky. První z nich Rozumím číslům, rozumím i lidem se zaměřuje na porozumění lidem. Komunikace je totiž snazší, když umíme odhadnout, s jakým typem člověka komunikujeme. Pak už jen stačí vědět, co zabírá a čeho se určitě musíme vyvarovat.


Na druhém tréninku Jak prezentovat manažerské informace ukážeme jak prezentovat reporty. Jak si data připravit a jak je účinně interpretovat, aby Vaše sdělení mělo očekávaný efekt.
S lektorem Honzou Vojtkem Vás to bude bavit. Jeho to totiž taky strašně baví. 

Přesvědčte se a koukněte na jeho video a pak přijďte.

zpět na všechny články
Iveta Bajgarová | ALBIXON a.s.
Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Podniková ekonomika. Jak při studiu, tak po jeho dokončení pracovala v různých společnostech na pozicích zaměřených na marketing a public releations. Ve vzdělávání působí od roku 2002. Pracovala jako pedagog vyučující obory ekonomika, účetnictví a marketing na střední škole. Zkušenost se vzděláváním dospělých v podnikové sféře získala v korporátní výrobní společnosti Carrier Refrigeration Operating Czech Republic na pozici specialista vzdělávání. Od roku 2011 pracovala v Controller Institutu, nejdříve jako metodik vzdělávání a poté jako projektová manažerka certifikovaných vzdělávacích cyklů.

Další články

Znáte ten pocit, když se objeví něco, co jste si dlouho přáli spatřit na vlastní oči - někde úplně jinde, než jste čekali?
Začátkem června 2018 byli zástupci CAFINu, Olga Cechlová a Ladislav Profota na pravidelném setkání firem sdružených v rámci International Group of Controlling.
Ivo Poddaný, přáteli přezdívaný "iPod", má menší tiskárnu na okraji obce s příznačným jménem Podzámčí. Několik docela úspěšných let, naplněných dlouhodobými zakázkami pro korporátní klientelu, mu loni dovolilo podnik významně rozšířit. A pomohly i evropské dotace. Místo tří pronajatých linek má už jen stroje vlastní, a to dokonce čtyři. Pokud by někdo očekával, že takový vývoj přináší samé radosti nebo dokonce, že se iPod právě stal velkotovárníkem se zaručenou doživotní rentou, mýlil by se hluboce. "Naopak," - říkají zkušení podnikatelé - "...více strojů, to je více lidí, více zakázek a více starostí. A víc peněz? Možná, - když se zadaří..."
24. a 25. května se v Senohrabech u Prahy uskutečnilo 21. Controllingové fórum. Jeho tématem byl Controller jako partner digitálního věku. Svoje zkušenosti a vize sdíleli finanční ředitelé i vedoucí controlleři významných českých společností.

Kontaktní údaje:

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

nahoru
Controller Institut, Contrast Consulting Praha, spol. s r.o.
Vladimírova 12, 140 00 Praha 4
Telefonní spojení: +420 224 314 410
Email: info@controlling.cz

IČ: 62912348
DIČ: CZ62912348

© 2017 Controller Institut