Budgeting Bingo

Budgeting Bingo
Olga Cechlová4.9.2023
4. září, den, kdy se mladí lidé s nostalgickým povzdechem loučí s prázdninami a vracejí se do lavic plných povinností. Ale co my, hrdinové finančních oddělení? Pro nás to znamená start do podzimního maratonu, kde hlavními aktéry jsou nekonečné tabulky, záhadné grafy a komplikované rozpočty. A to platí zejména, pokud nám účetní kalendář nekřičí něco jiného. Jak se tedy připravit na tuto sezónu plnou finančních výzev?

Budgeting Bingo aneb jak udělat z přípravy rozpočtu zábavnou hru

Uff, příprava rozpočtu. Pro někoho čas radosti, pro jiného spíše taková... matematická noční můra. Ať už patříte do kterékoli skupiny, jedno je jisté: Rozpočtování může být zdlouhavé a náročné. Ale co kdybych vám řekla, že z toho lze udělat hru? Ano, slyšíte správně. Představuji vám: Budgeting Bingo!

Co je to Budgeting Bingo?

Budgeting Bingo je hra, která promění nudné tabulky a čísla v zábavnou a interaktivní činnost. Každé políčko na bingo kartě reprezentuje jednu finanční úlohu, kterou musíte dokončit. A až vyplníte celou řadu, dostanete malou odměnu!

Jak si vytvořit Budgeting Bingo kartu?

Náležitosti:

  • Papír a tužka nebo digitální nástroj na kreslení (např. Excel)
  • Nápady na úkoly a výzvy
  • Smysl pro humor a trocha kreativity

Krok 1: Vytvořte mřížku

Vytvořte 5x5 mřížku. Do středového políčka napište "FREE SPACE" (volné místo), které slouží jako automatický bod.

Krok 2: Naplňte políčka

Do každého políčka napište jednu úlohu nebo výzvu související s rozpočtem. Například:

  • Revize fixních nákladů
  • Optimalizace nákladů na marketing
  • Aktualizace cash flow tabulek
  • Revize KPIs
  • Sestavení "Co kdyby" scénářů
  • Přehodnocení rizik

Krok 3: Přidejte odměny

Stanovte odměny za vyplnění jednotlivých řad nebo celého sloupce. Odměny mohou být jak materiální, tak nemateriální, například:

  • 15 minut na social media
  • Kávová pauza
  • Drobný dárek od kolegů

Budgeting Bingo není jen způsob, jak se zbavit nudě při rozpočtování. Je to také vynikající metoda pro zlepšení efektivity a motivace.

Tak co, jdeme hrát?

zpět na všechny články

Další články

Začátkem října proběhla konference Efektivní nákup, na které se sešlo téměř 60 šéfů nákupu napříč všemi možnými odvětvími. Témata byla různá, ale téměř všechny spojovalo jedno společné - technologický pokrok a jak se s ním vypořádat.
Vedením kurzů zaměřených na finanční znalosti nefinančních manažerů se zabývám již bezmála dvacet let. Za tu dobu se proměnil nejen jejich obsah, průběžně přizpůsobovaný potřebám globální ekonomiky, více, než kdy předtím propojené a méně předvídatelné. Mění se i potřeby účastníků, dříve jednoduše shrnutelné výrazem „potřebujete to sami, abyste rozuměli reportům z finanční oblasti“. Stále častější je vyjádření opačné potřeby, tedy „firma potřebuje, aby finanční manažeři porozuměli vám“.
Pro celoživotního propagátora inovace kalkulačních postupů je docela obtížné přiznat, že v čele témat s klíčovým významem pro efektivní controlling možná stojí jedno ještě významnější: je jím způsob, kterým jste schopni vytěžit informace o aktuálním vývoji v momentě, kdy jsou k dispozici účetní výsledky minulého měsíce.
Letošní Controllingové fórum otevřeli naši oblíbení moderátoři Jan Bolek a Standa Beránek, kteří, jak jinak než hokejovým žargonem, připravili pro naše vystupující pravidla fair play. Pak navázali trochu dystopickým výhledem se vzpomínkou na Terminátora a Matrix. 
nahoru