Finanční manažer - odborník i lídr

Finanční manažer - odborník i lídr
Jan Žižka | poradce managementu a konzultant firemní strategie, HR a financí25.9.2017
Finanční ředitel je nejen odborník na finanční řízení. Na své pozici musí plnit více rolí. Jednou z nich je role lídra.

V dnešní době ekonomického růstu poptávka po pracovní síle téměř převyšuje nabídku. Motivace a atraktivita firmy pro nové a samozřejmě i stávající zaměstnance je klíčová.
Toto souvisí samozřejmě s odbornými znalostmi manažerů, ale zároveň s důsledným plněním role lídrů, povzbuzovatelů a inovátorů. Toto samozřejmě platí i na poli finančních lídrů.

Své zkušenosti s vedením lidí v roli finančního ředitele Vám rád zprostředkuji na semináři Finanční ředitel - jeho role a odpovědnosti.

Hlavním cílem firmy vedle ziskovosti je růst a s tím související rozvoj a investiční činnost. Právě do této oblasti by měla být nasměrována pozornost finančních manažerů v době ekonomické prosperity. I této oblasti se budeme na mých seminářích věnovat a rád Vám předám své zkušenosti a doporučení.

zpět na všechny články
Jan Žižka
Vystudoval VŠE. Zastával pozice finančního ředitele v tuzemských i mezinárodních firmách (Tesco, Myllykoski sales, Mondi). Posledních pět let pracoval na pozici generálního ředitele a místopředsedy představenstva Mondi Štětí a.s. V roce 2011 se umístil na třetím místě v soutěži Manažer roku a na prvním místě v soutěži Manažer odvětví České republiky. Jako lektor se zaměřuje na finance, formování podnikové kultury, vedení lidí, řízení změny, bezpečnost práce, risk management a strategii. S Controller Institutem spolupracuje již od roku 2003 - jeho kurzy prošlo více než 2100 osob.

Související akce

Další články

Vedením kurzů zaměřených na finanční znalosti nefinančních manažerů se zabývám již bezmála dvacet let. Za tu dobu se proměnil nejen jejich obsah, průběžně přizpůsobovaný potřebám globální ekonomiky, více, než kdy předtím propojené a méně předvídatelné. Mění se i potřeby účastníků, dříve jednoduše shrnutelné výrazem „potřebujete to sami, abyste rozuměli reportům z finanční oblasti“. Stále častější je vyjádření opačné potřeby, tedy „firma potřebuje, aby finanční manažeři porozuměli vám“.
Všichni to známe. Dny, týdny, možná i měsíce tvrdé práce na tom dokonalém reportu. Konečně dosáhneme momentu, kdy je vše vyladěno do posledního detailu, a je nám poskytnuto to magické uznaní našeho mistrovského díla. Controller se na chvíli cítí jako král světa reportingu. Všichni zbožňují váš report a zdá se, že svět je krásné místo. Ale pak, náhle, jeden nešťastný den přijde email nebo zpráva s otázkou: „Hej, ten report, který obvykle používám... něco s ním není v pořádku. Můžeš se na to podívat?“ A tak začíná naše dobrodružství.
Finanční gramotnost podnikových manažerů je podmínkou přežití v globální konkurenci. A ví to váš finanční ředitel?
Existuje mnoho typů otázek. Některé otázky si můžete klást jen proto, že vás baví hledat odpověď („Proč mne mají všichni tak rádi?"), některé otázky provokují k akci („Neměl bych jí/jemu zavolat?") a pak jsou tu bohužel také otázky zneklidňující („Není na čase přestat s ...?"). Následující otázky, pevně věřím, spojují všechny popsané motivy v obráceném pořadí: nejprve vyvolají neklid, a potom, jak doufám, povedou k akci, která vás bude bavit. Aspoň tehdy, jste-li controlleři tělem i duší.
nahoru