Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

Akvizice a oceňování firem v praxi
Jak si vytvořit argumentační základy pro výhodné transakce
akce již proběhla
nový termín bude upřesněn - informujte mě

Základní cena | 19.500 Kč + 21% DPH | |
Snížená cena | 16.965 Kč + 21% DPH | |
Vícedílný webinář - probíhá ve všechny uvedené dny. |
+ BONUS: měsíční členství profesního streamu FITCO zdarma
garance termínu konání
Popis
Fúze a akvizice představují komplexní proces a jeho zvládnutí napomáhá co nejvíce omezit potenciální rizika, která s sebou prodej či nákup firmy nebo aktiv přináší. Proto je zapotřebí zkoordinovat týmy interních a spolupracujících externích odborníků na strategické, provozní, personální, auditorské, i daňové otázky.
Cílem semináře je získání přehledu o současných trendech a metodách oceňování podniků a jak celý proces fúzí či akvizic řídit, od formulace akvizičních kritérií po integraci akvizičního cíle.
Obsah
Proces fúzí a akvizic, jeho průběh a řízení (Případové studie)
- úvod a obecné důvody pro koupě/prodeje firem
- průběh transakce, role stran v procesu
- průběh due diligence
- oceňování, sestavení modelu, identifikace synergií, atd.,
- financování
Výnosové metody – faktory úspěšného využití diskontovaného cash flow
- hledání diskontní míry v ČR – diskontní míra a typ investora
- problémy při využívání diskontovaného cash flow a jejich řešení
- zjišťování volného cash flow a terminal value
- kapitalizování čistých výnosů – srovnání s DCF
- metody tržního porovnání a přístup finančních investorů – srovnání s DCF
Oceňování firem
- rozdíl v ceně a hodnotě transakce
- využití výnosového, porovnávacího a substančního přístupu k ocenění
- symetrie v oceňování
- kvalitní business plán – základ správného ocenění firmy
Právní a daňové aspekty fúzí a akvizic
- obsah a souvislosti kupní smlouvy (SPA)
- daňové souvislosti M&A strukturací
- vyčlenění aktiv nebo činností, které nejsou předmětem transakce
Cílová skupina
- členové představenstev, generální a finanční ředitelé
- ekonomičtí a controllingoví ředitelé
- manažeři z oblasti strategie a podnikového plánování
- odborníci z oblasti M&A a ostatní manažeři, kteří si chtějí prohloubit znalosti v této oblasti či načerpat nové poznatky
Další informace
Seminář je součástí vzdělávacího cyklu Acquisition Manager. Lze ho absolvovat i samostatně.
V ceně kurzu je zahrnuto:
- elektronické potvrzení o účasti,
- studijní materiály,
- video záznam,
Více informací o firemních školeních na míru.
Lektoři

auditor a daňový poradce, partner
TPA Valuation & Advisory s.r.o.

Auditor, daňový poradce a soudem jmenovaný znalec v oboru ekonomika, odvětví ceny a odhady, se specializací na oceňování podniků. Je absolventem VŠE v Praze. Dále je členem pracovní skupiny pro oceňování Crowe Horwath, Komory auditorů České republiky, Komory daňových poradců České republiky a členem Sekce daně z příjmů právnických osob Komory daňových poradců. Působí také jako zkušební komisař pro zkoušky insolvenčních správců.
Jiří Hlaváč je specialistou na oceňování, strukturování transakcí, due diligence, projekty fúzí a restrukturalizace. Délka jeho profesionální praxe je více než 19 let. Externě rovněž přednáší na Fakultě financí a účetnictví na Vysoké škole ekonomické v Praze, spolupracuje také s několika vzdělávacími agenturami a publikuje v odborných časopisech.

Executive Director, Investment Banking
Patria Corporate Finance, a.s.

Petr je zodpovědný za řízení týmu Patria Corporate Finance a nejvýznamnějších projektů pro domácí a zahraniční klienty v oblasti Corporate Finance (M&A, divestice, oceňování, příprava fairness opinion). Petr má přes 20 let zkušeností v oblasti firemních financí a kapitálových trhů (3 roky v Komerční bance a 20 let ve skupině Erste Bank). Před příchodem do Patrie, Petr pracoval v oblasti Corporate Finance v rámci Erste Group, kde se podílel na významných transakcích jak lokálního, tak regionálního charakteru. Mezi jeho nejvýznamnější transakce patří: poradenství konsorciu infrastrukturálních fondům Borealis Infrastructure a Allianz Capital Partners při akvizici společnosti Net4Gas, poradenství společnosti ČEZ při mnoha transakcích a projektech v regionu CEE, poradenství fondu Infracapital při akvizici teplárenské společnosti GGE, poradenství vlastníkům při vstupu minoritního investora do společnosti ZOOT apod. Petr se také podílel na přípravě mnoha ocenění a tzv. fairness opinion. Získal také zkušenosti z privatizačních transakcí v ČR (Technoexport, Severočeské doly, VÍTKOVICE STEEL apod.), ale i jiných zemí regionu CEE (Rumunsko, Slovensko a Srbsko). Je člen představenstva a Executive Director Patria Corporate Finance. Titul inženýra získal na Českém vysokém učení v Praze - Fakultě strojní, v oboru Řízení a management strojírenského podniku.

Managing Director + předseda představenstva
Patria Corporate Finance, a.s.

Marek je zodpovědný za řízení týmu Patria Corporate Finance a poskytování služeb a poradenství u velkých projektů v oblasti fúzí, akvizic, odprodejů, IPO a ocenění. Má více než 16 let zkušeností v oblasti firemních financí a kapitálových trhů (16 let v ČSOB). Jeho zkušenosti zahrnují strukturování a úspěšné uzavření smlouvy o partnerství mezi ČSOB a Českou poštou. V rámci svého působení v ČSOB řídil akvizice dvou penzijních fondů (Zemský a Hornický), akvizici 50% podílu v ČSOB Factoringu a odkup minoritních akcionářů ČSOB. Mezi další úspěšné transakce patří prodej Českomoravské záruční a rozvojové banky a Burzy cenných papírů Praha. V roce 2000 byl členem hlavního týmu v rámci ČSOB odpovědného za převzetí Investiční a Poštovní banky (IPB). V letech 2002 až 2005 měl na starosti arbitrážní řízení ČSOB proti Slovenské republice. V roce 2006 strukturoval rozsah bankovních služeb pro výběr elektronického mýtného na dálnicích České republiky. Marek je předseda představenstva a Managing Director Patria Corporate Finance. Získal inženýrský titul na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Místo a čas konání
vzdálené připojení,probíhá online formou
25. - 26. 11. 2020 | středa a čtvrtek | 09:00 - 17:00
Přidat událost do kalendáře
Vícedílný webinář - probíhá ve všechny uvedené dny.
Jak se přihlásit do webináře Controller Institutu
Na případnou změnu Vás včas upozorníme.
1.08Hodnocení akce
Dojmy účastníků
"Líbila se mi jednoduchost a přehlednost přednášejících. Pokusím se využít oceňovací modely."
Helena Š. , Ekonom - analytik, S u b t e r r a a.s.
Helena Š. , Ekonom - analytik, S u b t e r r a a.s.
"Po delší době seminář, kdy jsem ani jednou nezývnul a neuvažoval o odchodu. :) Díky, budu doporučovat dále."
Ondřej P. , Jednatel / Finanční ředitel, Altestra s.r.o.
Ondřej P. , Jednatel / Finanční ředitel, Altestra s.r.o.
"Praktické příklady."
Filip F. , Finanční analytik, Československá obchodní banka, a. s.
Filip F. , Finanční analytik, Československá obchodní banka, a. s.
"Líbila se mi odbornost lektorů - lidé z praxe a také insighty lektorů z reálných transakcí."
Martin B. , Consultant, PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o.
Martin B. , Consultant, PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o.
"Výborná štruktúra -> proces + detail + finančná stránka + právny background."
Plamen M. , Manager of Downstream Planning & Controlling, SLOVNAFT, a.s.
další referencePlamen M. , Manager of Downstream Planning & Controlling, SLOVNAFT, a.s.
Cyklus Acquisition Manager
Další související akce
Analytic Camp online
19.1., 21.1., 26.1., 28.1., 2.2., 4.2., 9.2. a 11.2.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
19.1., 21.1., 26.1., 28.1., 2.2., 4.2., 9.2. a 11.2.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
Funkce a nástroje controllingu v praxi ONLINE
20.1., 22.1., 27.1. a 29.1.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
20.1., 22.1., 27.1. a 29.1.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
Nákladový controlling ONLINE
3.2., 5.2., 10.2., 12.2., 17.2. a 19.2.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
3.2., 5.2., 10.2., 12.2., 17.2. a 19.2.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
Inspirace pro Vás
Cyklus Acquisition Manager
Další akce z cyklu:
-
Akvizice a oceňování firem v praxi
20.-21.04.2021, Praha 8 -
Due diligence
20.05.2021, Praha 8