Akvizice a oceňování firem v praxi

Akvizice a oceňování firem v praxi

Jak si vytvořit argumentační základy pro výhodné transakce
15. - 16. 11. 2022 akce již proběhla
Aktuální termín: 23. - 24. 5. 2023,

Prezenční / Online školení
Základní cena 22.952 Kč + 21% DPH
Snížená cena 19.968 Kč + 21% DPH
+ BONUS: měsíční členství profesního streamu FITCO zdarma

Popis

U tohoto kurzu si formu školení můžete vybrat – prezenčně nebo online.

Fúze a akvizice představují komplexní proces a jeho zvládnutí napomáhá co nejvíce omezit potenciální rizika, která s sebou prodej či nákup firmy nebo aktiv přináší. Proto je zapotřebí zkoordinovat týmy interních a spolupracujících externích odborníků na strategické, provozní, personální, auditorské, i daňové otázky.

Cílem semináře je získání přehledu o současných trendech a metodách oceňování podniků a jak celý proces fúzí či akvizic řídit, od formulace akvizičních kritérií po integraci akvizičního cíle.
 

Obsah

Proces fúzí a akvizic, jeho průběh a řízení (Případové studie)

  • úvod a obecné důvody pro koupě/prodeje firem
  • průběh transakce, role stran v procesu
  • průběh due diligence
  • oceňování, sestavení modelu, identifikace synergií, atd.,
  • financování 

Výnosové metody – faktory úspěšného využití diskontovaného cash flow 

  • hledání diskontní míry v ČR – diskontní míra a typ investora
  • problémy při využívání diskontovaného cash flow a jejich řešení
  • zjišťování volného cash flow a terminal value
  • kapitalizování čistých výnosů – srovnání s DCF
  • metody tržního porovnání a přístup finančních investorů – srovnání s DCF

Oceňování firem 

  • rozdíl v ceně a hodnotě transakce
  • využití výnosového, porovnávacího a substančního přístupu k ocenění
  • symetrie v oceňování
  • kvalitní business plán – základ správného ocenění firmy


Právní a daňové aspekty fúzí a akvizic

  • obsah a souvislosti kupní smlouvy (SPA)
  • daňové souvislosti M&A strukturací
  • vyčlenění aktiv nebo činností, které nejsou předmětem transakce

Cílová skupina

  • členové představenstev, generální a finanční ředitelé
  • ekonomičtí a controllingoví ředitelé
  • manažeři z oblasti strategie a podnikového plánování
  • odborníci z oblasti M&A a ostatní manažeři, kteří si chtějí prohloubit znalosti v této oblasti či načerpat nové poznatky

Další informace

Seminář je součástí vzdělávacího cyklu Acquisition Manager. Lze ho absolvovat i samostatně.

V ceně kurzu je zahrnuto

  • elektronické potvrzení o účasti
  • studijní materiály v tištěné nebo elektronické podobě (dle formy účasti)
  • celodenní občerstvení (pro prezenční účastníky)
Chcete proškolit více osob ze své firmy? Rádi pro vás připravíme firemní školení na míru vašim potřebám.
Více informací o firemních školeních na míru.

Lektoři

Jiří Hlaváč
Jiří Hlaváč
partner TPA Česká republika, znalec, daňový poradce a auditor
TPA Valuation & Advisory s.r.o.
Linkedin profil
Jiří je partnerem ve skupině TPA Česká republika, působí jako znalec, daňový poradce a auditor. Vystudoval VŠE v Praze. Je členem Sekce daně z příjmů právnických osob Komory daňových poradců ČR, členem Poradního sboru ministerstva spravedlnosti pro ekonomiku a působí také jako zkušební komisař pro zkoušky insolvenčních správců. Jiří Hlaváč je specialistou na M&A projekty, oceňování a znalectví, strukturování transakcí a restrukturalizace. Délka jeho profesionální praxe je více než 20 let. Externě rovněž přednáší na Fakultě financí a účetnictví na VŠE v Praze, spolupracuje také s několika vzdělávacími agenturami a publikuje v odborných periodikách.
Petr Dědeček
Petr Dědeček
Executive Director, Investment Banking
Patria Corporate Finance, a.s.
Linkedin profil
Petr je zodpovědný za řízení týmu Patria Corporate Finance a nejvýznamnějších projektů pro domácí a zahraniční klienty v oblasti Corporate Finance (M&A, divestice, oceňování, příprava fairness opinion). Petr má přes 20 let zkušeností v oblasti firemních financí a kapitálových trhů (3 roky v Komerční bance a 20 let ve skupině Erste Bank). Před příchodem do Patrie, Petr pracoval v oblasti Corporate Finance v rámci Erste Group, kde se podílel na významných transakcích jak lokálního, tak regionálního charakteru. Mezi jeho nejvýznamnější transakce patří: poradenství konsorciu infrastrukturálních fondům Borealis Infrastructure a Allianz Capital Partners při akvizici společnosti Net4Gas, poradenství společnosti ČEZ při mnoha transakcích a projektech v regionu CEE, poradenství fondu Infracapital při akvizici teplárenské společnosti GGE, poradenství vlastníkům při vstupu minoritního investora do společnosti ZOOT apod. Petr se také podílel na přípravě mnoha ocenění a tzv. fairness opinion. Získal také zkušenosti z privatizačních transakcí v ČR (Technoexport, Severočeské doly, VÍTKOVICE STEEL apod.), ale i jiných zemí regionu CEE (Rumunsko, Slovensko a Srbsko). Je člen představenstva a Executive Director Patria Corporate Finance. Titul inženýra získal na Českém vysokém učení v Praze - Fakultě strojní, v oboru Řízení a management strojírenského podniku.

Místo a čas konání

Školicí centrum Controller Institut
Voctářova 5, Praha 8
tel: +420 226 211 694

Nebo také online u vás doma či v kanceláři.

15. - 16. 11. 2022 | úterý - středa | 09:00 - 17:00

Na případnou změnu Vás včas upozorníme.

Příjezd

Autem: příjezd z centra přes Rohanské nábřeží a pokračovat do ulice Voctářova kolem Kauflandu, který bude po pravé straně nebo přes Holešovickou tržnici a Libeňský most naproti Kauflandu odbočit doleva na Voctářovu ulici. Další možná cesta je přes Holešovičky odbočit směr Bulovka a dolů kolem Libeňského zámečku a opět do ulice Voctářova. Sídlo naší společnosti je v budově DOCK One naproti Metrostavu.

MHD: metro linka B nebo tramvají 1, 3, 6, 8, 14, 24, 25, na zastávku Palmovka. Odtud se vydejte pěšky po ulici Zenklova směr Libeňský zámek a u Divadla pod Palmovkou odbočte doleva do ulice Koželužská. Na konci této ulice uvidíte budovu DOCK One, kde je sídlo naší firmy. DOCK One je naproti budovy Metrostavu. Ve směru od Libeňského zámku je možné z?tramvají 1, 3, 24 vystoupit na zastávce Divadlo pod Palmovkou a odbočit doprava rovnou do ulice Koželužská. Informace o spojích MHD naleznete zde: http://spojeni.dpp.cz


Parkování

1) Nejlépe přijeďte metrem a auto nechte na záchytných parkovištích.
2) Zaparkujte v Kauflandu, kde máte zaručené parkovací místo - první 2 hodiny zdarma, poté 50 Kč za každou započatou hodinu.
3) Zaparkujte u Alberta (Libeň), kde je poplatek 30 Kč za hodinu od 09:00-15:00. Pak je již zdarma.
4) Zaparkujte na parkovacích zónách, jen upozorňujeme, že jsou brzy plné. Cena parkování je od 20 Kč/hod. Doporučujeme využít aplikaci nebo web pro parkování www.parkujvklidu.cz. Parkovat můžete na smíšených (fialových) zónách a při využití aplikace můžete i na modrých (lokaci naleznete na přiložené mapce).


Jak to u nás vypadá

Dojmy účastníků

"Přednášející jsou odborníci z praxe, kteří umí vše perfektně vysvětlit."
Jan M. , Vedoucí odboru financování, Pražská plynárenská, a.s.
"Propojení souvislostí, příklady z praxe."
Marie F. , Controller, ČEZ, a. s.
"Přednášející. Náplň. Organizace. Příklady z praxe."
Jan N. , Vedoucí skupiny hodnocení výkonnosti aktiv, ČEZ, a. s.
"Líbila se mi jednoduchost a přehlednost přednášejících. Pokusím se využít oceňovací modely."
Helena Š. , Ekonom - analytik, S u b t e r r a  a.s.
"Nejvíce mě zaujala přednáška p. Vostrikova, neboť asi to nejvíce uplatním v praxi."
Kamila L. , Finanční ředitelka, FCC Česká republika, s.r.o.
další reference
nahoru
© 2022 Controller Institut