Controller Institut

Odpovědný manažer

Lenka Müllerová
lenka.mullerova@controlling.cz
+420 777 773 838

Stáhnout v PDF (49.18 KB)
Funkce a nástroje controllingu v praxi ONLINE

Funkce a nástroje controllingu v praxi ONLINE

Úkoly controllingu a manažerské řízení v souvislostech
20.1., 22.1., 27.1. a 29.1.2021 | 10:00 - 12:00 akce již proběhla
Aktuální termín: 24. - 25. 3. 2021, Praha 8

Online školení
Základní cena 13.125 Kč + 21% DPH
Snížená cena 11.419 Kč + 21% DPH
Vícedílný webinář - probíhá ve všechny uvedené dny.
+ BONUS: měsíční členství profesního streamu FITCO zdarma
garance termínu konání

Popis

Kurz probíhá online v rozsahu 4 x 2 hod. (online webinář) + 4 hodiny offline materiálů a samostudia.

Účastník bude součástí týmu, kde bude mít k dispozici podklady k samostudiu a další offline materiály.

Cílem kurzu je:

  • Ukázat odlišnosti konceptu moderního controllingu a finančního controllingu 20. století.
  • Představit operativní, taktické i strategické koncepty moderního controllingu.
  • Seznámit vás s úlohou controllera v prostředí hodnotově orientovaného řízení firem.
  • Ukázat reálné příklady fungování controllingu v podniku.

Po absolvování kurzu budete umět:

  • Přesvědčivými argumenty prosazovat potřebu změny  - od tradičního k modernímu pojetí controllingu.
  • Identifikovat klíčové faktory a navrhnout první kroky k vybudování controllingového systému odpovídajícího potřebám firmy.

Obsah

Tento kurz je složen ze 4 dvouhodinových online webinářů (8 hodin výuky + 4 hodin samostudia

20. a 22. 1. 2021 (10:00 - 12:00), Tomáš Nekvapil, ředitel divize poradenství, Controller Institut s.r.o.

  • Charakteristiky současného podnikatelského prostředí, hlavní změny a jejich důsledky
  • Rozdíl mezi manažerským a účetním pojetím hodnoty, nové možnosti a nové zdroje informací
  • Nejčastější chyby v hospodářském řízení, možnosti jejich předcházení
  • Koncept moderního controllingu
  • Role plánování a BI v moderním controllingu
  • Vertikální a horizontální struktura controllingového systému
  • Role controllera v systému řízení firmy
  • Typické překážky pro uplatnění moderního controllingu a jak je zdolat

27. 1. 2021 (10:00 - 12:00), Ondřej Petr, jednatel / finanční ředitel, Altestra s.r.o.

  • Vybrané nástroje a metody controllingu v praxi
  • Role controllingu v různých etapách vývoje firmy
  • Nástroje controllingu pro podporu operativního a strategického řízení společnosti
  • Příprava střednědobých (strategických) a krátkodobých finančních plánů
  • Reporting a manažerské informační systémy
  • Finanční řízení programů a projektů
  • Costing a profitabilita v řízení produktů a služeb

29. 1 2021 (10:00 - 12:00), Ladislav Hovorka, jednatel, TRIMA s.r.o.

  • Jak začít s budováním kontrolingu?
  • Význam, věrohodnost nasbíraných dat a obtížnost jejich sběru
  • Zavedení nákladových středisek a rozpočtování nepřímých nákladů
  • Výsledovky přes zakázky vs. managerská výsledovka

Cílová skupina

Školení je určeno zejména pro:

  • finanční controllery, kteří chtějí porozumět modernímu pojetí controllingu jako manažerské navigace a business partnerství
  • manažery a jednatele firem (i neekonomy), kteří chtějí porozumět principům a metodám moderního controllingu
  • liniové managery s controllingovými úkoly
  • pracovníky, kteří mají za úkol implementaci controllingu v jejich podnicích
  • experty všech oborů, kteří se chtějí vzdělat v oblasti controllingu

Další informace

Tento kurz je součástí cyklu Finanční controller. Téma Funkce a nástroje controllingu v praxi (4 webináře) je možné absolvovat také samostatně .

V ceně kurzu je zahrnuto:

  • elektronické potvrzení o účasti,
  • studijní materiály,
  • video záznam,
  • připojení do online skupiny v rámci aplikace MS Teams 1 měsíc po skončení webináře, kde můžete komunikovat s lektorem, případně sdílet své zkušenosti i s ostatními účastníky kurzu.
Chcete proškolit více osob ze své firmy? Rádi pro vás připravíme firemní školení na míru vašim potřebám.
Více informací o firemních školeních na míru.

Lektoři

Tomáš Nekvapil
Tomáš Nekvapil
ředitel divize poradenství
Controller Institut s.r.o.
Linkedin profil
Po studiu oboru Matematická analýza na Masarykově univerzitě v Brně absolvoval roční kurz „Bankovnictví“ na VŠE v Praze. Působil jako ředitel pro ekonomiku, IT a organizaci střídavě v bankách, finančních institucích a strojírenských podnicích. V období fúze s IPB v roce 1998 byl vrchním ředitelem pro IT a vnitřní řízení Banky Haná, zastával post ekonomického ředitele akciové společnosti Kordárna a od roku 2002 pracoval jako finanční ředitel v akciové společnosti Tusculum, kde byl zodpovědný za projekty procesního řízení, ABC rozpočtování a implementaci informačního systému. Od června 2004 působí jako nezávislý konzultant. Realizoval četné projekty, zaměřené na plánování, kalkulace nebo strategické řízení a rovněž workshopy v oblasti controllingu a financí pro řadu významných firem v České republice a na Slovensku. Aktivně publikuje v časopisech CAFINews, CFO world a také na webové stránce www.financni-manazer.cz. Je autorem publikací „Neptejte se účetních, jak řídit náklady“ (2011), Rychlokurz podnikových financí pro manažery a jednatele firem (2016). Vydal rovněž sbírku Mikroekonomických fejetonů (2014). Je předsedou dozorčí rady České asociace pro finanční řízení (CAFIN). V současné době působí navíc jako finanční ředitel ve spol. Colognia press, a.s. V Controller Institutu nadále zastává pozici ředitele divize poradenství - jeho kurzy prošlo více než 7100 osob.
Ondřej Petr
Ondřej Petr
Jednatel / Finanční ředitel
Altestra s.r.o.
Linkedin profil
Absolvoval obor Systémové inženýrství ve stavebnictví a investiční výstavbě na fakultě stavební ČVUT a program MBA na Shefield-Hallam University při MÚVS ČVUT. Začínal jako controller ve společnostech Stavby mostů Praha a.s. a Raab Karcher Staviva a.s. V roce 1998 nastoupil do společnosti T-Mobile a.s., kde se nejprve zabýval controllingem investic. Později se stal manažerem oddělení finančních a firemních analýz, oddělení controllingových systémů a zpracování dat a oddělení finančního controllingu se zaměřením na technologický úsek. Ve své pracovní kariéře se podílel na zavádění jak strategických tak operativních controllingových systémů a nástrojů do praxe, zodpovídal za vývoj nákladového účetnictví technologických platforem a zákaznických systémů. Má bohaté zkušenosti s finančním řízením outsourcingových, transformačních a akvizičních projektů. V současné době je jednatelem a finančním ředitelem společnosti Altestra s.r.o., která se zaměřuje na controlling a finanční řízení firem a institucí působících zejména v technických oborech, bankovním a státním sektoru.
Ladislav Hovorka
Ladislav Hovorka
jednatel
TRIMA s.r.o.
Linkedin profil
Po absolvování VŠ se pro Ladislava stala manažerskou premiérou a po dvanáct let domovskou společností firma vyvíjející řídící systémy pro kolejová vozidla. Skvělou průpravou pro vedoucí pozici a členství v představenstvu byla osobní dlouhodobá zkušenost v oblasti vývoje. Navazujících sedm let vedl výrobní divizi se 120 zaměstnanci společnosti zaměřené na oblast Medical. Zde, mimo uvedení v život nových technologií, zdokonaloval motivační a odměňovací systém pro místní i zahraniční kolegy. V současnosti je jednatelem firmy působící ve strojírenském průmyslu. Díky tomuto odvětví má možnost dále rozvíjet a obohacovat nabyté zkušenosti z předchozích oblastí.

Místo a čas konání

vzdálené připojení,
probíhá online formou

20.1., 22.1., 27.1. a 29.1.2021 | středa, pátek, středa, pátek | 10:00 - 12:00
Vícedílný webinář - probíhá ve všechny uvedené dny.

Jak se přihlásit do webináře Controller Institutu

Na případnou změnu Vás včas upozorníme.

1.34Hodnocení akce

Dojmy účastníků

"Moc se mi líbila přednáška pana Ing. Petra, oproti Ing. Dostalíkovi, to bylo jednoduché a pochopitelné. Na druhou stranu Ing. Dostalík mě zaujal svým nadšením pro controlling a určitě mě přesvědčil o tom, že se ho snaží dělat co nejlépe...bohužel pro někoho, kdo nemá s controllingem moc velké zkušenosti to bylo moc rychlé a velké množství informací najednou."
Štěpánka R. , Účetní, WEILER Holoubkov s.r.o.
"Zaujala mě náplň školení a lektor."
Stanislav N. , Controller, FM Česká, s.r.o.
"Provázanost s praxí, konkrétní příklady z praxe."
Lucie M. , Controller NS, Veletrhy Brno, a.s.
"Dobrý přístup lektora, vysvětloval na praktických příkladech."
Dušan B. , Mortgage Broker, hypouvery.sk a. s.
"Excelentní úvod do controllingu od p. Nekvapila - stručné, jasné, dobrá dynamika. Velmi přínosné pro mě byly diskuse s lektory o přestávkách a na obědě - p. Nekvapil, p. Bolek."
Petr M. , Finanční ředitel, B:TECH, a.s.
další reference

Související akce

Controlling v SAP R/3
10. 3. 2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
Začínáme s Power BI
10.3., 12.3., 16.3. a 18.3.2021, vzdálené připojení, probíhá online formou
Controlling v SAP S/4HANA
11. 3. 2021, vzdálené připojení, probíhá online formou

Odpovědný manažer

Lenka Müllerová
lenka.mullerova@controlling.cz
+420 777 773 838

Stáhnout v PDF (49.18 KB)

Kontaktní údaje:

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

nahoru
Controller Institut, Contrast Consulting Praha, spol. s r.o.
Vladimírova 12, 140 00 Praha 4
Telefonní spojení: +420 224 314 410
Email: info@controlling.cz

IČ: 62912348
DIČ: CZ62912348

© 2020 Controller Institut